top of page
  • Betaling
    Je kan veilig betalen via paypal of via overboeking op rekening nummer: IBAN BE 21 0018 5676 4603 - BIC: GEBABEBB. van Kathleen Amant en co. Vermeld in het laatste geval uw bestelnummer ofwel de naam waaronder u uw bestelling deed. U krijgt pas een bevestigingsmail wanneer uw bestelling betaald is.
  • Hoe versturen wij?
    Onze pakketten worden verstuurd via BPost. Kleine pakketten gaan via de gewone brievenbuspost. Bestellingen van meerdere of grotere items worden per postpakket verstuurd. Bpost of POSTNL bezorgt de bestelling overdag op het door u aangegeven afleveradres. Bent u niet aanwezig als de bestelling wordt aangeboden, dan zal de BPost-medewerker een bericht in de bus achterlaten met daarop het adres van het postkantoor of postpunt waar de bestelling vanaf de volgende werkdag kan worden afgehaald.
  • Wat zijn de verzendingskosten?
    De verzendkosten binnen België zijn 5,95 euro per pakket. Voor bestellingen boven de 49,90 euro zijn de verzendkosten gratis. Naar Nederland bedragen de verzendkosten € 6,95 per order. Vanaf 49,90 wordt gratis verzonden. Voor andere landen is dit op aanvraag.
  • Uw order zelf komen ophalen?
    Dit kan in Impe. Afhalen is enkel mogelijk op afspraak. Stuur een mailtje om een afspraak te maken.
  • Leveringstermijn
    De tijd voor levering van een pakket is afhankelijk van de door u gekozen betaalmethode en onze voorraad. Indien alle goederen op voorraad zijn is, onze verwerkingstijd 1 tot 3 werkdagen. Daarbij moet u nog de tijd rekenen voor de verzending. Soms kan het gebeuren dat een product niet op voorraad is bij ons. Dan is de levertijd iets langer. Normaal gezien ontvangt u uw bestelling tussen de 1 en de 5 werkdagen. In uitzonderlijke gevallen kan de leveringstijd langer oplopen. Wanneer dit het geval is, dan proberen wij u daarvan asap te verwittigen. Indien u de goederen sneller wenst, gelieve dit zeker te melden bij opmerkingen op uw bestelformulier. Wij zien wat we kunnen doen! Voor landen buiten België zijn de levertermijnen langer.
  • Mijn pakket is niet toegekomen. Wat nu?
    Helaas kan het gebeuren dat uw bestelling wel is verstuurd, maar niet door u werd ontvangen. Stuur ons in dat geval een mailtje en wij zoeken het uit.
  • Ik heb een niet compleet/foutief pakket ontvangen. Wat nu?
    Controleer altijd goed of uw bestelling compleet is zodra u uw bestelling ontvangt. Indien er een probleem is, reply dan op de bevestigingsmail en geef een duidelijke beschrijving van wat er fout liep. Wij nemen na ontvangst van uw bericht asap contact met u op.
  • Kan ik mijn producten retourneren?
    Conform art. 46 van de wet van 6 april 2010 heb je als consument het recht aan Kathleen Amant & co mee te delen dat je afziet van de aankoop van online bestelde artikelen, en dit zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed. Retourzendingen dienen te worden terugbezorgd in originele staat, op eigen risico en kosten. Kathleen Amant & co zal de bestelling terugbetalen zodra het geretourneerde artikel ontvangen werd, en op voorwaarde dat het artikel niet door de klant beschadigd werd. Om discussie terzake uit te sluiten worden alle geleverde artikelen vooraf door Kathleen Amant & co grondig nagekeken. Klanten die opteren om een artikel per post terug te sturen, doen dit best aangetekend. Verpak, bescherm en verzegel in dat geval uw retour voldoende en hergebruik bij voorkeur de originele verpakking. De vervoerskosten van de retourverpakking moeten vooraf betaald zijn en zijn ten laste van de klant. Producten die werden gepersonaliseerd kunnen niet worden teruggenomen. Ook digitale downloads kunnen niet teruggenomen worden. De verzendkosten blijven voor rekening van de klant. Die kosten worden afgetrokken van het terug te betalen bedrag.
  • Ik heb nog geen link ontvangen na mijn bestelling.
    Kijk eerst eens of de downloadlink niet in uw spam is terecht gekomen. Check daarna of je betaling wel is doorgegaan. Soms gebeurt het dat mensen denken dat ze betaald hebben maar het toch vergaten.. Heb je toch betaald, aarzel dan niet om een mail te sturen met vermelding van je bestelnummer en naam waarmee je de bestelling/betaling deed en de datum van betaling.
  • Kan een school bestellen via een bestelbon?
    Dat kan, op voorwaarde dat de bestelling meer dan 25 euro bedraagt. De gegevens voor op de bestelbon zijn: VOF Kathleen Amant & co, Wijmenstraat 130, 9340 Impe BE0472.754.046. Nadat u de bestelbon heeft doorgestuurd wordt er een factuur opgemaakt en wordt uw bestelling verzonden.
  • ​Kan ik een factuur krijgen?
    Bij aankoop krijgt u een kassaticket waarop alle informatie staat die nodig is voor een schoolboekhouding. Wil u toch een factuur, dan kan dat vanaf een bedrag van 25,00 euro. Vul bij het plaatsen van uw bestelling steeds de juiste gegevens in. Die gegevens kunnen achteraf niet meer worden aangepast. Moet de factuur op naam van een school of vzw komen, vul dan ook die gegevens in en niet de naam van diegene die bestelt. Op eenvoudige vraag kan ik dan de factuur doorsturen.
  • Hoe kan ik meerdere prenten van het klasmanagement printen op 1 pagina?
    Je kan de bestanden geschaald afdrukken, bijvoorbeeld op 80% om ze te verkleinen of 120% om ze te vergroten. Met een rekentoestel en de regel van drie kan je op die manier perfect uitrekenen op hoeveel je de prent moet schalen om ze op een bepaalde grootte af te drukken. Een andere optie is dat je meerdere pagina's op 1 blad groepeert wanneer je afdrukt. Zo kan je er bijvoorbeeld voor kiezen om 4 pagina's op 1 A4-blad te printen. Hoe je dat doet zie je in onderstaand schema. ​
  • Afdrukproblemen bij digitale producten?
    Bij de digitale producten in de shop vind je die visuele handleiding ook.
  • Ik heb een ander printprobleem.
    Dat is vervelend. Alle computers zijn anders en problemen met printers komen vaak voor. Daarbij kan ik jou niet helpen. Vraag iemand uit jouw omgeving die handig is met computers, schakel dr. google in om een oplossing te vinden of raadpleeg de handleiding van je toestel.
  • Ik wil de bestanden graag in een ander formaat.
    Dat kan helaas niet. Alles wordt als pdf aangeleverd. Dat formaat heeft de meeste mogelijkheden voor iedereen.
  • Het bestand werkt niet, ik kan het niet openen."
    Wellicht liep er wat mis tijdens de download of tijdens het unzippen. Probeer het nog een keer..
  • Ik heb geen Paypal.
    Geen probleem. Je kan ook met overschrijving betalen. Druk op de knop 'afrekenen', in plaats van op de knop 'betalen met paypal'.
  • De webshop doet vreemd.
    Ga even uit de winkel en kom dan terug binnen. Normaliter werkt alles dan weer normaal.
  • Kan ik gratis boeken krijgen voor mijn school of vereniging?
    Boeken worden vaak onterecht gezien als een gratis product. Wellicht wist je niet dat er op de verkoop van boeken geen grote marges zijn en dat auteurs ook zelf hun boeken moeten aankopen bij de uitgever. Als je een boek de moeite waard vindt, steun dan de auteur en koop het boek. Op die manier zorg je ervoor dat er in de toekomst nog nieuwe boeken kunnen verschijnen en toon je aan de auteur je appreciatie voor zijn werk. Als je sponsoring zoekt kan je beter naar grote bedrijven gaan die sponsorbudgetten ter beschikking hebben.
  • Kan ik gratis materiaal krijgen voor in de klas?
    Jammergenoeg heb ik geen gratis klasmateriaal ter beschikking om weg te schenken. Maar op de boekenbeurs in Antwerpen krijg je bij uitgeverij Clavis wel een gratis poster telkens je een boek koopt.
  • Komen er van alle boeken educatieve werkmappen?
    Nee, dat is niet haalbaar omdat er erg veel tijd kruipt in het maken van de mappen.
  • ​Teken je extra kaarten die niet in het pakket zitten als ik die nodig heb in mijn klas?​
    Nee, daar heb ik helaas geen tijd voor. Als je denkt dat een kaartje voor heel veel klassen nuttig zou kunnen zijn, dan kan je een mailtje sturen. Misschien dat die kaart er dan wel nog komt.
  • Ik heb gezien dat iemand het digitaal materiaal doorgeeft aan anderen of mijn school kocht het materiaal 1 keer aan en gebruikt het in alle klassen.
    Dit is niet toegelaten. Ik probeer mijn prijzen bewust laag te houden om iedereen de mogelijkheid te bieden ermee te werken. Als niet iedereen zich daaraan houdt dan kan ik geen mappen meer maken aan die prijs. Ben je getuige van misbruik, meld dat dan via een bericht. Jouw melding wordt discreet behandeld.
  • Is er een pop van Anna waarvan de mond kan bewegen of waarvan de kleertjes uit kunnen?
    Nee, er is slechts één Anna-pop en die kan je vinden in de shop. De pop die je soms terug vindt op internet waarvan de mond wel open kan is niet in productie gegaan.
  • Is er een pop van heksje Mimi?
    Er is een pop van Heksje Mimi te koop voor 19,90 in de boekhandel.
  • Is er een pop van heksje Mimi?
    Jammergenoeg niet, maar je kan Anna wel ombouwen naar een heksje Mimi-pop als je dat wil, of er eentje haken. Het patroon kan je kopen in de shop.
  • Is er een pop van Lou?
    Nee, jammergenoeg niet.
  • Kan ik ook boeken bestellen die niet in de shop staan?
    Dat kan, maar er worden 6 euro verzendkosten aangerekend per bestelling. Je kan je boek wel laten signeren dan en je krijgt er wat gratis hebbedingen bij. Stuur een mailtje indien je dat wenst.
  • Ik ben op zoek naar de magneetboeken van kleine handjes.
    Die vraag kreeg ik al heel vaak. Die boekjes zijn al lang allemaal de deur uit. Je vindt ze soms nog tweedehands.
  • Ik wil een boek kopen maar dat is niet meer op voorraad bij bol.com.
    Kijk eens bij Standaard Boekhandel. Vaak is er nog een winkel met voorraad.
  • Ik wil een lezing boeken voor mijn school.
    Klik dan eerst even door naar de rubriek lezingen. Daar vind je alle info. Ik kom enkel in Oost- en West-Vlaanderen om niet bij te dragen aan nog meer files.
  • Waar vind ik de gratis downloads bij de boeken van Lou?
    Dat is op schooluitdekast.be. Vzw çavaria maakte deze prachtige werkmappen die voldoen aan 70% van de ontwikkelingsdoelen.
  • Ik heb een tip/idee voor een boek van Anna of heksje Mimi. Wat nu?
    Stuur gerust een mailtje met jouw idee. Ik heb een groot ideëenboek waar jouw idee dan een plaatsje in krijgt. Misschien komt er dan wel eens een boek van. Reken erop dat het makkelijk een jaar duurt vooraleer een boek in de winkel ligt.
  • Mijn kind heeft een (zeldzame) ziekte. Kan daar een boek rond gemaakt worden?
    Ik zou heel graag alle kindjes helpen met hun kleine en grote probleempjes. Maar een boek maken kost veel tijd. Om een boek via de reguliere boekhandels te kunnen verkopen moet er voldoende vraag naar zijn. Een andere mogelijkheid is dat er sponsors worden gezocht om uw boekenproject te betalen. Dit kan een vereniging zijn of een farmaceutisch bedrijf. U kan mij een mail sturen om dit praktisch te bespreken.
  • Maakt u soms boeken voor bedrijven of verenigingen?
    Dat heb ik al gedaan. U kan me altijd contacteren om dit te bespreken.

Praktische vragen webshop

bottom of page